Νομίζω οτι είναι πλέον καιρός να αρχίσουμε να μιλούμε και για τα λεπτομερή θέματα που σχετίζονται με την καλή λειτουργία των πανεπιστημίων μας καθώς και τις απαιτούμενες προϋποθέσεις. Φοβάμαι, οτι πολλά συγκεκριμένα θέματα που εμείς θεωρούμε αυτονόητα και κοινότοπα, η περιβάλλουσα κοινωνία, αλλά ακόμη και οι ίδιοι οι φοιτητές μου δεν τα έχουν αντιμετωπίσει καν ως έννοιες. Δεν έχουν, για παράδειγμα, σχεδόν καμμία προσλαμβάνουσα παράσταση (παρά μόνο οι λίγοι τυχεροί που βιώνουν τις εξαιρέσεις) τι σημαίνει πανεπιστημιακή "διδασκαλία" και σε τι διαφέρει αυτή από την αντίστοιχη της εγκύκλια εκπαίδευσης. Γιαυτό και τους είναι αδύνατο να καταλάβουν τι ακριβώς ζητάμε οταν μιλούμε για αναβάθμιση της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Δεν ξέρουν ακόμη τι είναι ακαδημαϊκός διάλογος υπό συνθήκες δημοκρατίας και κράτους δικαίου. Δεν έχουν βιώσει ποτέ (οι νεώτερες αλλά και παληότερες γενεές) την απροκατάληπτη ανταλλαγή απόψεων με προσδοκία είτε σύνθεσης είτε διαμόρφωσης συναίνεσης. Τέτοιες διαδικασίες δεν έχουν συναντήσει μήτε στο σχολείο ούτε στο πολιτικές διαδικασίες. Δεν ξέρουν επίσης τι σημαίνει σπουδή της επιστήμης ως διαφορετικές προσέγγισης της γνώσης σε σχέση με την επαγγελαμτική εκπαίδευση. Και πάει λέγοντας. Με τον βαθμό αφαίρεσης που μιλάμε όλοι μας δημιουργούμε μια ψευδαίσθηση επικοινωνίας που στην πραγματικότητα είναι ένα είδος ασύμπτωτου λόγου που δεν κάνει κανένα σοφότερο μήτε βοηθάει κανένα να κατανοήσει το λόγου του άλλου. Σε αυτό το θολό τοπία ψαρεύει το γονιδίωμα του ολοκληρωτισμού που καλλιεργείται συστηματικά ως ιδεολογικό έκτρωμα κάτω από την μεταφυσική του ... ακαδημαϊκού ασύλου. Κάποτε δεν πρέπει να μιλήσουμε και για την ταμπακέρα?
Είναι το blog της Πρωτοβουλίας "Μεταρρύθμιση για την Αναβάθμιση του Δημοσιου Πανεπιστημίου". Όσοι υπογράφουμε αυτό το κείμενο, θέλουμε να προτείνουμε κατευθύνσεις μεταρρύθμισης του Δημοσίου Πανεπιστημίου που περιέχουν, κατά τη γνώμη μας, αλλαγές που έχουν ωριμάσει και εκφράζουν ευρύτατο φάσμα της " πανεπιστημιακής κοινότητας" ανεξαρτήτως πολιτικής - ιδεολογικής τοποθέτησης και επιστημονικού πεδίου. Ζητάμε, αν συμφωνείτε, να συνυπογράψετε αυτό το κείμενο, στέλνοντας e-mail στο greek.academics.initiative AT gmail.com.
Εγγραφή στη λίστα ενημερώσεων της Πρωτοβουλίας! Για να μαθαίνετε εγκαίρως τις δραστηριότητές μας!
Καταχωρήστε το email σας!
Θέσεις - Διάλογος
Δείτε εδώ άρθρα και απόψεις μελών της Πρωτοβουλίας που δημοσιεύθηκαν τον Τύπο και άλλα. Στείλτε κι εσείς με e-mail τις δικές σας θέσεις! (mail to: greek.academics.initiative AT gmail.com)
1 σχόλιο:
Νομίζω οτι είναι πλέον καιρός να αρχίσουμε να μιλούμε και για τα λεπτομερή θέματα που σχετίζονται με την καλή λειτουργία των πανεπιστημίων μας καθώς και τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.
Φοβάμαι, οτι πολλά συγκεκριμένα θέματα που εμείς θεωρούμε αυτονόητα και κοινότοπα, η περιβάλλουσα κοινωνία, αλλά ακόμη και οι ίδιοι οι φοιτητές μου δεν τα έχουν αντιμετωπίσει καν ως έννοιες. Δεν έχουν, για παράδειγμα, σχεδόν καμμία προσλαμβάνουσα παράσταση (παρά μόνο οι λίγοι τυχεροί που βιώνουν τις εξαιρέσεις) τι σημαίνει πανεπιστημιακή "διδασκαλία" και σε τι διαφέρει αυτή από την αντίστοιχη της εγκύκλια εκπαίδευσης. Γιαυτό και τους είναι αδύνατο να καταλάβουν τι ακριβώς ζητάμε οταν μιλούμε για αναβάθμιση της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Δεν ξέρουν ακόμη τι είναι ακαδημαϊκός διάλογος υπό συνθήκες δημοκρατίας και κράτους δικαίου. Δεν έχουν βιώσει ποτέ (οι νεώτερες αλλά και παληότερες γενεές) την απροκατάληπτη ανταλλαγή απόψεων με προσδοκία είτε σύνθεσης είτε διαμόρφωσης συναίνεσης. Τέτοιες διαδικασίες δεν έχουν συναντήσει μήτε στο σχολείο ούτε στο πολιτικές διαδικασίες. Δεν ξέρουν επίσης τι σημαίνει σπουδή της επιστήμης ως διαφορετικές προσέγγισης της γνώσης σε σχέση με την επαγγελαμτική εκπαίδευση. Και πάει λέγοντας.
Με τον βαθμό αφαίρεσης που μιλάμε όλοι μας δημιουργούμε μια ψευδαίσθηση επικοινωνίας που στην πραγματικότητα είναι ένα είδος ασύμπτωτου λόγου που δεν κάνει κανένα σοφότερο μήτε βοηθάει κανένα να κατανοήσει το λόγου του άλλου. Σε αυτό το θολό τοπία ψαρεύει το γονιδίωμα του ολοκληρωτισμού που καλλιεργείται συστηματικά ως ιδεολογικό έκτρωμα κάτω από την μεταφυσική του ... ακαδημαϊκού ασύλου.
Κάποτε δεν πρέπει να μιλήσουμε και για την ταμπακέρα?
Δημοσίευση σχολίου