Αποσπάσματα από άρθρο του συναδέλφου Κ. Σοφούλη στα ΝΕΑ της περασμένης Τρίτης
"... Αρκετοί κοινωνιολόγοι της εκπαίδευσης μιλούν πλέον για την «λουμπενοποίηση» (περιθωριοποίηση, θα έλεγα στα ελληνικά) της νέας ιντελιγκέντσιας που απειλεί τα θεμέλια της κοινωνικής συνοχής. Όλο και περισσότεροι νέοι κάνουν χρήση της «κοινωνικής» παραμέτρου της εκπαιδευτικής πολιτικής που ευνοεί τη μαζοποίηση των πανεπιστημίων, χωρίς να δείχνουν είτε διάθεση είτε ικανότητα για να σπουδάσουν ουσιαστικά. Έτσι, παράγονται στρατιές αλλοτριωμένων νέων που πιστεύουν ότι έχουν την ταυτότητα του διανοουμένου (μορφωμένου) αλλά αδυνατούν να ενταχθούν κοινωνικά και οικονομικά σε πεδίο αντίστοιχο προς τις προσδοκίες του τίτλου που έχουν κρεμασμένο στον τοίχο του δωματίου τους. Σε αυτές τις μάζες των περιθωριοποιημένων «προνομιούχων» νέων, ανθούν πλέον οι ιδεολογικοί και πολιτικοί ανορθολογισμοί. Με απλούστατα λόγια, εκκολάπτονται τα νέα αυγά των φιδιών. Από αυτές τις μάζες θα στελεχωθεί στη συνέχεια η Δημόσια Διοίκηση και ένα μεγάλο μέρος του λειτουργικού μηχανισμού των σύγχρονων κοινωνιών. Έτσι θα έχουμε μια ιδιότυπη νέα ιντελιγκέντσια γαλβανισμένη στην περιθωριοποίηση, μάλλον στα νάματα της κοινωνικής ευθύνης και δημιουργικότητας. Νομίζω ότι είναι καιρός η πανεπιστημιακή κοινότητα να αντιληφθεί ότι αυτό είναι πλέον το κυρίαρχο ζήτημα και να εγκύψει σε αυτό με υπευθυνότητα".
Όλο το άρθρο στη σελίδα Θέσεων-Διαλόγου της Πρωτοβουλίας, εδώ! Στείλτε τις δικές σας ιδέες να δημοσιευθούν στη σελίδα Θέσεων-Διαλόγου της Πρωτοβουλίας, σε ένα Word Document που να το κάνετε attached σε ένα e-mail με παραλήπτη εμάς: mailto:greek.academics.initiative ΑΤ gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου